Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Eventbolaget tar på sig skulden för bjudspriten

En miss i kommunikationen gav en mycket bitter eftersmak för den nystartade O’Learys nattklubb Amarillo. Gymnasieungdomar bjöds på sprit i en PR-kampanj. Ett inhyrt eventbolag tar på sig skulden.

Annons

– Det har skett en miss i kommunikationen mellan oss och eventbolaget. På grund av detta fick eventet en ytterst dålig eftersmak. Vi skall till nästa event gå igenom vår alkoholpolicy och klargöra alla bestämmelser som finns tagna av Storsjögruppen, säger David Muera, informationsansvarig inom Storsjögruppen.

Eventet var en baskettävling som hölls på Wargentinsskolan för gymnasieklasser med syfte att exponera nyöppnade nattklubben Amarillo.

– Eventet som sådant ska inte ske i anslutning till skola och ungdomar, så val av plats har inte heller varit den bästa. Självklart är platsen oerhört beklaglig eftersom vi sagt att vi ska inrikta oss på gäster över 21 år, säger han.

– Val av priser kan även diskuteras, och den dialogen har förts med det aktuella eventbolaget som medger missen.

Ett av priserna var ett VIP-bord med bjudsprit på nattklubben, något som fått både föräldrar till ungdomar som kommunens alkoholhandläggare att reagera.

Storsjögruppen förstår att arrangemanget anses vågat och äventyrligt, men har fört en dialog med berörda parter och de har utryckt sitt beklagande.

– I en konkurrenskraftig tid måste man hitta andra sätt än traditionell marknadsföring, säger David Muera.

Därför hyrde de in eventbolaget, som dock inte hade jobbat i krogsvängen tidigare.

– Inför nästa gång vet vi att vi ska gå igenom hela eventet från början till slut, säger han.

David Muera betonar också att kostnaderna för arrangemanget har skötts av eventbolaget och att nattklubben fått betalt för alla sina varor och tjänster.

– Vi har samtliga handlingar klara för berörda parter och myndigheter som påvisar att inget bjudits bort.

Mer läsning

Annons