Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ny majoritetsägare i Brand Factory

/
  • Sven-Bertil Widmark hoppas att de nya majoritetsägarna kan göra att man knyter till sig mera produktion  i framtiden. Foto: Håkan Degselius

Svegföretaget Brand Factory har fått en ny majoritetsägare genom riskkapitalbolaget Scope.

– Det här kan vara positivt på lång sikt, säger Sven-Bertil Widmark, platschef i Sveg.

Annons

Riskkapitalbolaget Scope har genom fonden Scope Growth II L.P. tecknat avtal om att bli majoritetsägare i Brand Factory Group AB.

Genom investeringen kan Brand Factory även fortsatt leda konsolideringen av den nordiska och baltiska marknaden för profilering av företag, varumärken och produkter.

– Vi ser fram emot att ta en aktiv roll som ägare och vara delaktiga i bolagets fortsatta utveckling, säger Kristina Patek, Partner Scope, i ett pressmeddelande.

Även Peter Follin, koncernchef Brand Factory, är positiv till det som har hänt.

– Vi letade aktivt efter en extern finansiär och i Scope hittade vi en stark och kunnig aktör som tror på vår affärsidé och delar vår målbild. Det intresse Scope visat för Brand Factory är ett erkännande för oss, säger han.

Brand Factory har på sex år ökat omsättningen från noll till 300 miljoner kronor och har därmed etablerat sig som marknadsledare inom sitt område.

Företaget har ett 20-tal anställda i Sveg och i dagsläget handlar det inte om några stora förändringar.

– Det är positivt på lång sikt. Förhoppningsvis kan det innebära mer produktion för oss i framtiden, menar Sven- Bertil Widmark.

 

Mer läsning

Annons