Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

"Vi kan inte vänta hur länge som helst"

Veolia anser sig inte ha gjort något fel i behandlingen av ärendet.

– Det är väldigt beklagligt att de hamnat i den här situationen, säger Jenny Nilsson som är biträdande affärschef.

Annons

Även om nio timmars väntan kunnat avvärjas med en betydligt mindre försening anser sig Veolia inte gjort något fel.

– Vi kan inte vänta hur länge som helst, säger Jenny Nilsson.

Hon kan inte redogöra för den exakta orsaken till varför tåget inte väntade på de försenade passagerarna. Det kan handla om exempelvis att andra tåg skulle köra på samma spår eller en annan anledning som är bundet till konsekvenser för större passagerargrupper enligt Nilsson.

Passagerarna har visserligen en garanti, men i detta fallet, med endast två tåg per dag på linjen, sträcks den till sin gräns. Eftermiddagståget når Trondheim 20.12, en tid som kan jämföras det för passagerarna ursprungligt planerade 11.10 på förmiddagen.

– Kommer ett tåg fram samma dygn så hänvisar man till det, säger Jenny Nilsson.