Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Varför tar Telia sådan tid?

Telia måste ligga i absolut botten när det gäller kundvård.

Annons

Vi har fast telefon, bredband och TV via Telia. Perfekt kund kan tyckas och som borde vårdas, liksom alla andra. Men Telia är fortfarande ett "monopolföretag" från förr.

Först att komma i kontakt med supporten när TV och bredband fungerade dåligt. Dryg halvtimmes väntan plus tiden för alla knappval. Nytt modem på garanti, det kom efter 2 dagar (skulle varit dagen efter om inte den andra organisationen, Posten, måste lagra alla paket i Ånge ett dygn trots att man betalar för "dagen efter").

Modemet var inte orsaken. En rad val och 36 minuters väntan. Digitalboxen måste bytas men den hade ingen garanti kvar trots att den kom i samma paket som modemet. Med en bindningstid subventioneras priset och jag måste tala med kundtjänst. En massa knappval och 16 minuters väntan. Beställde och frågade om boxen går i dag eller i morgon. Det häpnadsväckande svaret var att det levereras om 5 arbetsdagar. Man tror inte att det är sant. Det här är en kvarleva från den tid när folk skulle lära sig att veta sin plats. Telia borde lära av andra, orderbekräftelse på epost inom en minut och inom en timme får man besked att varorna är på väg. Sedan är det ju Posten då.

Telia äger ju kopparnätet och har därmed monopol i parktisk mening. Hade det funnits konkurrens, hade Telia varit uträknat för länge sedan. Fy för Telia.

Bertil

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel