Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Tågresenärer får lämna synpunkter till SJ

"För dig – varje dag". Det är temat när SJ, Trafikverket och Norrtåg idag möter resenärer på Östersunds central.

– Det är viktigt att vi är ute och visar upp oss, säger Kjell-Arne Blom från Trafikverket.

Annons

Under fredagen finns personal från flera aktörer inom tågbranschen på åtta stationer runtom i Sverige för att möta resenärer och lyssna på synpunkter om tågtrafiken. En av stationerna som får besök är Östersund.

Kjell-Arne Blom från Trafikverket fanns på plats från tidig morgon för att lyssna på människors synpunkter.

– Det har varit att antal resenärer. Många är bara positiva att det händer något, säger Kjell-Arne Blom.

Han tycker att det är en bra idé att vara ute och möta tågresenärer i deras miljö.

– Det är viktigt att vi gör oss synliga och visar att vi finns. Vi ger trafikinformation till resenärerna och informerar om tågförseningar. I Västernorrland har de haft problem med förseningar på grund av regn, men här har det varit ganska lugnt.

När LT besökte Östersunds central på fredagsmorgonen var det inte speciellt många resenärer på plats. Personalen från Trafikverket, SJ och Norrtåg finns på plats under tolv timmar för att möta människor, informera och ta emot synpunkter på hur tågtrafiken kan utvecklas.