Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Stor satsning på familjespel

/

Sonys sociala spel "Singstar" och "Buzz!"-serierna har blivit storsäljare. Nu svarar konkurrenten Microsoft: Lagom till jul släpper speljätten flera familjespel. Kan de utmana Sonys succéspel?

Annons
Det började med kareoke-spelet "Singstar", som lutvecklades av SCEE och London Studio. Det första spelet kom i maj 2004 och blev snabbt en hit. Med den senaste utgåvan "Singstar: Abba" (recenserades förra veckan) har fler än 20 titlar släppts. Det första "Buzz"-spelet släpptes året därpå (2005). Det är ett frågesportspel upplagt som en tv-show där det gäller att välja rätt svar genom att trycka på knappar på de medföljande handkontrollerna. Ett tiotal titlar har släppts vara några är "juniorspel" (där frågesportelementet är borta och kontrollerna används till att välja mellan andra alternativ). Microsoft har inte bara suttit och rullat tummarna inför Sonys framgångar med de familjeinriktade sociala spelen "Singstar" och "Buzz" . Lagom till julhandeln i år släpper företaget tre spel med familjen som målgrupp - och de påminner väldigt mycket om Sonys succéspel. Vi har testat spelen i Microsofts stora julpaket för familjer.

Mer läsning

Annons