Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Seg postgång från Ånge

Annons

Beställde ett paket en förmiddag. Det skickades som ett ”postpaket”. Genom kollinumret kan man följa dess väg genom Sverige. Redan på morgonen dagen efter kl.05.38 kom det fram till Ånge. Då skulle man kunna tro att den redan samma morgon skulle gå vidare till Östersund och levereras till utlämningsstället innan kl.16.00. Nej då, eftersom tjänsten ”postpaket” innebär 2 arbetsdagar så ska paketet ligga kvar i Ånge och ”mogna” ett dygn extra. Därför är paketet idag onsdag fortfarande kvar där. Man kan inte åka förbi och hämta den på plats heller om man så önskar.

När jag jobbade på ett större telekomföretag så råkade jag ut för samma upplägg. När kunderna ringde in om fel på sina företagstelefoner så kollade vi serviceavtalet först. Om de hade ”felavhjälpning inom 72-timmar” så väntade vi till dag 3 innan vi fixade felet. Detta oavsett om vi hade tid och folk lediga samma dag. Kunden skulle inte få ett bättre serviceavtal än de hade betalat för. Sånt känns riktigt risigt men är kanske den bistra verklligheten?

När kommer företagen som verkligen gör sitt bästa?

Per Edström, Östersund

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel