Annons
Vidare till ltz.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Pappor ringer för lite

Rädda Barnen satsar på pappor i den norra regionen och använder idrottsarenor för kampanjen som bland annat utgörs av affischering.

Anledningen till att Rädda Barnen gör en pappasatsning är att statistik från 2008 visar att endast 11 procent av telefonsamtalen till Rädda barnens föräldratelefon och föräldramejlen kom från pappor.

77 procent från mammor, och övriga procent kom från andra vuxna.

– Jag tror att många pappor skulle ha nytta av att ta kontakt med Föräldratelefonen, vi som sitter på andra sidan luren är ju precis som de, helt vanliga pappor med både stora och små bekymmer kring barn och föräldraskap.

– Här kan man ventilera och vara helt anonym om man vill, säger Christer Guander, en av de pappor som är ideellt aktiv i Rädda Barnens svarargrupp i Östersund.