Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Varför långväga varor på Coop?

Enligt uppgift i media har Coop Nära i Krokom problem med lönsamheten, som förmodligen grundar sig på vikande kundunderlag.

Annons

Som kund har man upplevt detaljer som gör att inköp flyttas till konkurrent. Alltför ofta saknas de produkter som erbjuds medlemmar genom de kuponger som utsändes till medlemmarna. Tyvärr händer det också att basprodukter saknas.

Omsättningen kan inte öka så länge dessa problem kvarstår.

Som kund reagerar man över att nya leverantörer tillkommit under senare tid exempelvis Arla levererar mjölk som skall fraktas från mellan- och södra  Sverige, samt en ny leverantör av smör med leverans från Mellaneuropa.

Är detta förenligt med Coops miljötänkande?

Utöver miljöaspekterna är det för kunder viktigt att man får närproducerade varor.

Det gäller också att värna om de arbetstillfällen som skapas inom producent- och tillverkningsleden, inom länet och grannlänen.

Vi har Milkos sortiment inom regionen, samt olika köttproducenter inom länet.

Snart före detta kund

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons