Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Lusläs villkoren innan ni byter operatör

Tänk dig att du plockat lösgodis i en affär. Väl framme i kassan ser du att man väger in 0,4 kilo men du får betala för 1 kilo.

Annons

Kassören säger: ”Det är invägningsintervallet det vill säga vi avrundar upp till hela kilogram.”

Vem skulle acceptera detta? Man vill inte betala för något man inte får.

När Telias säljare ringer och vill få mig att byta till den ”nya” varianten av mitt abonnemang ”Till vänner” så talar de inte högt om att debiteringsintervallet ökat från 10 sekunder till 60 sekunder.

Det innebär att om jag talar i 22 sekunder så får jag i dag betala för 30 sekunder (8 sekunders överdebitering).

Med nya abonnemanget får jag betala för 1 minut, det vill säga 38 sekunders överdebitering.

Det nya abonnemanget ger en överdebitering på minst 30 sekunder i snitt eller 0,34 kr per samtal. Om jag ringer 100 samtal på en månad så betalar jag 34 kronor extra för ingenting!

Hur kan man få göra så utan att Konsumentverket eller PTS, Post & Telestyrelsen, reagerar? Lusläs villkoren och räkna på dem innan ni byter operatör eller abonnemangsform!

J Om jag ringer 100 samtal på en månad så betalar jag 34 kr extra för ingenting!

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons