Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Obegriplig SJ-avgift

Annons

Undertecknad har tidigare skrivit om företagens debitering av avgifter i samband med att man skickar ut pappersfakturor. En annan aktör, Statens Järnvägar (SJ), har så länge man kan komma ihåg alltid tagit betalt för sina kostnader i samband med försäljning av biljetter, den så kallade bokningsavgiften.

Man kan ha anledning att ifrågasätta varför SJ tar ut denna avgift vid bokning via nätet. Är själv inte uppkopplad, men har goda vänner som hjälper till att boka.

Man kan förstå, när man beställer biljetter manuellt, att man då tar ut en avgift. Men absolut inte när man bokar via dator. Visserligen har man kanske en mindre kostnad att finnas på nätet men denna kostnad måste vara försumbar. Det ligger ju i SJ:s intresse att sälja sin produkt.

När kan vi förvänta oss att SJ tar bort denna, för företagets del, inkomstbringande avgift men för oss kunder onödiga utgift vid bokning på nätet.

Rolf G. Swedbergh, Frösön, ofta på spåret

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel