Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Nu ger banken bättre service

Annons

Svar till Ingrid Lindberg i LT 5 januari. Vi som arbetar på Swedbank förstår och respekterar att förändringar kan skapa oro och ta tid att vänja sig vid. Naturligtvis är det inte roligt att behöva stänga ett kontor, men vi liksom andra måste anpassa oss till samhällsutvecklingen. Vi tror inte att vi möter framtiden genom att ”vrida klockan tillbaka” – det går helt enkelt inte. Vi märker ett tydligt förändrat beteende hos våra kunder. Vi märker att andra typer av tjänster efterfrågas, på andra mötesplatser än på ett fysiskt kontor och på andra tider än traditionella kontorstider. Enklare vardagsärenden hanteras i allt större utsträckning av våra kunder själva i våra olika digitala kanaler.

Genom denna förändring har vi möjlighet att långsiktigt ge våra kunder en ännu bättre service i Åre, det är lite längre att åka, men i gengäld finns där fler medarbetare och mer generösa öppettider. Och vår kundservice är dessutom tillgänglig dygnet runt på telefon och i sociala medier. Den möjlighet digitaliseringen skapar har ökat tillgängligheten till banken för våra kunder väsentligt under de senaste åren.

 

Jörgen Ågran, Kontorschef Åre/Järpen

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel