Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Missade planet – begär 14 000

Annons

I mars förra året beställde en kvinna i Östersund sin egen och en medresenärs semesterresa till Turkiet. När de i september kom till flygplatsen var denna tom, och något flygplan till Gumbet/Bodrum, vilket var destinationen, stod inte att finna. Paketresan som beställdes at Turkietresor kostade 14 010 kronor, vilket är summan som kvinnan nu kräver tillbaka av företaget.

Under sommaren ska avresan först ha senarelagts för att sedan tidigareläggas, uppgifter som meddelas per e-post. Den första ändringen tog kvinnan notis om, men hävdar att hon ingenting fått veta om den andra. Turkietresor hänvisar till ett telefonsamtal som enligt rutin genomförs när de inte får bekräftelse från kunden vad gäller tidigareläggning. Kvinnan minns ett telefonsamtal, men menar att hon uppfattat att detta handlade om den första ändringen.

Efter dessa många turer rekommenderar Allmänna reklamationsnämnden Turkietresor att betala tillbaka de 14 010 kronorna till kvinnan, eftersom de inte kan bevisa att hon ska ha tagit del av information gällande tidigareläggning av flighten.

Annons