Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Milko lanserar nytt smör

Nästa vecka lanserar Milko ett nytt bredbart smör som tar upp kampen med Arlas Bregott.

- Det har saknats en garanterat svensk grädde, säger Milkos försäljningschef, Mikael Martinsson.

Annons

Arla har varit tämligen ensam på marknaden för bredbart smör, men på måndag ska Milko ta upp striden om konsumenterna.

Och det är svenskt som är ledordet i lanseringen, enligt Milko.

- Det blev inte så populärt när Arla tog in nordisk grädde i Bredgotten, men vi har 100 procent garanterat svensk grädde, säger Mikael Martinsson.

Mikael Martinsson påpekar att konkurrenten Arla inte har sänkt priset på sitt bredbara smör trots att det görs av billigare nordisk grädde; samtidigt kan han inte lova att Milkos svenska variant blir billigare.

- Det är handeln som sätter priset så det vet vi inte.

Fler mejerinyheter från Milko ska vara på gång, men vilka det är vill Mikael Martinsson inte avslöja.

- Det vågar jag inte säga än. Det finns flera mejerihål på gång som vi kan täta igen och vi jobbar på flera produkter som har efterfrågats.