Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Månblåsning

Annons

Den bangladeshiska dagstidningen Manab Zamin tvingades på torsdagen publicera en ursäkt för att man häromdagen påstått att månlandningen 1969 var en bluff. Uppgifterna kom från den amerikanska satirtidningen och internetsajten The Onion, som påstod att den första människan på månen, Neil Armstrong, erkänt att en konspirationsteoretiker lyckats övertyga honom om att han aldrig varit på månen. ”Vi är ledsna för att vi publicerade uppgifterna utan att kontrollera dem”, skrev Manab Zamin i sin ursäkt. Även den bangladeshiska tidningen The New Nation publicerade satirnyheten om månlandningen som om den vore sann. ”Vi visste inte att The Onion inte var en riktig nyhetssajt”, urskuldar sig en av tidningens redaktörer. (TT-AFP)

Mer läsning

Annons