Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

LT satsar på direktsänd hockey

Med tre heta lag i SHL och ett enormt hockeyintresse bland publiken satsar nu Mittmedia, där LT ingår, stort på live-TV.

Annons

Tittarna får via ltz.se och Mittmedias samarbete med C Mores online-portal C Sports möjlighet att följa direktsända matcher varje omgång - och ett lokalt hockeymagasin med uppsnack och eftersnack i samband med matcherna.

-– Det känns fantastiskt att kunna erbjuda våra besökare möjlighet att följa sina favoritlag via våra sajter, säger Mittmedias sportchef Mattias Eriksson.

Efter att ha sänt tio matcher under hockeyns försäsong, så kan Mittmedia och LT nu presentera flera nyheter för våra besökare.

Med start på lördag, i samband med den superheta SHL-premiären Leksand-Brynäs och Modos premiär mot Växjö, är det premiär för det nya, lokala hockeymagasinet - Hockeysurr.

När det är de hetaste matcherna för Brynäs, Modo och Leksand kommer Mittmedias sportankare Daniel Sandström att leda satsningen Hockeysurr.

Först handlar det om ett uppsnack inför omgångens matcher, ett program som sänds en halvtimme innan nedsläpp på SHL-arenorna.

– Det kommer vara ett initierat program där vi snackar om senaste nytt i lagen och de hetaste snackisarna, framförallt kring Brynäs, Modo och Leksand som ligger inom vårt spridningsområde, säger Daniel Sandström, som följt svensk hockey på nära håll i många år.

Så fort matcherna är slut drar Sandström i gång eftersnacket i Hockeysurr, för att diskutera de största snackisarna efter att spelarna lämnat isen.

Programmen kommer i snitt att sändas tre gånger i veckan, beroende på när Brynäs, Leksand och Modo har sina hetaste fighter.

Men det är inte den enda nyheten inför säsongen.

Tack vare samarbetet med C More så kommer LT och Mittmedia dessutom att erbjuda besökarna på våra sajter chansen att köpa alla SHL-matcher med Brynäs, Modo och Leksand via pay per view hos C Sports.

– Vi är jätteglada att Mittmedia blir ytterligare en distributör för vår streamingtjänst C Sports högkvalitativa hockeysändningar. Det är även ett tecken på att svensk hockey är hetare än på länge, särskilt i Mittmedias upptagningsområde med tre tunga SHL-lag, säger Johan Cederqvist, exekutiv producent för C Mores sportsändningar.