Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Lång väntan i telefon

Annons

Det låter så fint att man ska nå hälsocentralen när som helst på dagen. Sanningen är dock en annan.

Börjar man ringa klockan åtta på morgonen så låter det så här: "Just nu är vi upptagna". Så lämnar man sitt nummer för att man ska bli uppringd när turen i kön har kommit.

Detta fungerar bara ibland.

Jag väntade en hel dag, men ingen ringde. På eftermiddagen ringde jag upp igen och då säger telefonsvarare att jag ska ringa upp igen nästa dag.

Vart tog mitt tidigare samtal vägen?

Har man tur ringer de upp. Även om man behöver få hjälp snabbare får man vänta i flera dagar, trots feber och andra symptom på lunginflammation, som jag hade.

Jag ser fram emot en stor förbättring angående tillgängligheten, speciellt telefonkontakten.

Besviken

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel