Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Verkstad får bakläxa - uppmanas betala missnöjd kund

En motorverkstad i Östersunds bör betala tillbaka 1 322 kronor till en missnöjd kund.
Det har Allmänna reklamationsnämnden beslutat.

Annons

Förra sommaren lämnade en man in sin vespa för reparation. Tomgången gick inte att ställa, men när vespan kördes eller accelererade var det inga problem med den.

Reparationen utfördes och när mannen hämtade ut vespan provkörde han den samma dag.

Tomgången var åtgärdad – men däremot hade det uppkommit problem accelerationen i stället.

Mannen reklamerade därför reparationen redan samma dag för att få sin vespa felfri igen.

Ny reparation utfördes. Men mannen fick sedan en faktura för reparation nummer två, vilken han inte ville betala eftersom han ansåg av verkstan åstadkommit det problemet.

Samma bedömning gör även Allmänna reklamationsnämnden. De påpekar att en rengöring av förgasaren gjordes vid båda reparationerna, men först efter andra servicen fungerade vespan igen.

Mer läsning

Annons