Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Varumärket Jamtland.se ska öka länets attraktionskraft

Jamtland.se ska bli ett tydligt varumärke för länet i samband med rekrytering och marknadsföring.
Portalen ska även hjälpa till att öka länets attraktionskraft.

Annons

Länet står inför stora utmaningar, det gäller framför allt behovet av att rekrytera invånare och arbetskraft. Men det är inget unikt för vårt län samma uppgift står många regioner i Sverige och Europa inför.
Det betyder att länet konkurrerar stenhårt med andra regioner.
Uppgiften för Jamtland.se blir därför att se till att länet upplevs som attraktivt och för att höras och synas bland all information, marknadsföring och reklam behöver länet flera kanaler för att nå ut.
Därför ska nu portalen fungera som en stor port in i länet från omvärlden och erbjuda fler dörrar vidare till länets olika verksamheter.
Under 2009 kommer plattformen därför att tydliggöra regionens kärnvärden och image och därmed även göra varumärket tydligare.
Det ska handla om livsstil och arbetsmarknad, svårrekryterad arbetskraft, studenter och blivande studenter, personer i den flyttaktiva åldern 20 till 29 år, småbarnsfamiljer och unga familjer, attraktiva yrkesgrupper och turister på plats i länet.
Men naturligtvis kommer det även att handla om turism med svenska och utländska besökare året runt.

Mer läsning

Annons