Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Tillgängligheten på socialförvaltningen måste bli bättre

Socialförvaltningen i Östersunds kommun är nöjda med resultatet av årets brukarundersökning. I år liksom i fjol konstateras dock att tillgängligheten måste förbättras.

Annons

Det är andra året som undersökningen genomförs bland personer som varit i kontakt med förvaltningen, under vecka 11 och 14.

Kvalitetssamordnare Eva- Britt Jacobsson sammanfattar resultaten som genomgående mycket goda.

• 96 procent, av de 241 personer som besvarat enkäten, anser att de blivit väl bemötta.

• 94 procent tycker att socialarbetaren uttrycker sig enkelt och tydligt

• 86 procent tycker att deras synpunkter tas tillvara på ett bra sätt.

Men tillgängligheten är ett område där det finns förbättringar att göra. 78 procent anser att det är lätt att nå den person som söks.

 

Mer läsning

Annons