Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Textilföretag fick pris som årets marknadsförare

Annons
Östersundsföretaget Ullfrotté tog på torsdagen emot priset som Årets marknadsförare 2008, tillsammans med Linköpings universitet.
Sveriges marknadsförbund, som delar ut priset, menar att skapandet av varumärket Woolpower och ett konsekvent, kreativt och långsiktigt varumärkesbyggande har resulterat i stora framgångar på en redan konkurrensutsatt marknad.
– Vi är trots allt ett litet företag och vi måste jobba långsiktigt, strategiskt och smart när vi ska stärka vårt varumärke, med ett konsekvent uttryck både nationellt och internationellt. Vi lägger fokus på den lokala kopplingen till Jämtland och vår egen tillverkning, och på vår kunskap om kyla och att klä sig när det är kallt, säger Sara Wänseth, marknadschef på Ullfrotté.

Mer läsning

Annons