Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Stor butikskedja satsar på messmör

/

133 Nettobutiker får Fjällbrynt AB som leverantör av messmör och mjukost.

Annons

Netto är en rikstäckande butikskedja och från Fjällbrynt hänvisas till ”hårt och framgångsrikt arbete” som bakgrund till att man vunnit den nya kundens förtroende.

Fjällbrynt AB är dotterbolag till Milko. Produkterna tillverkas vid Östersunds mejeri. Fjällbrynt räknar med att det nya avtalet ska öka volymförsäljningen med 100-150 ton.

Om någon vecka ske de första leveranserna. I den hårda konkurrensen om vilket pålägg svenska folket ska ha på mackorna ser ledningen för Fjällbrynt tydliga förbättringar, vad gäller intresset för messmör och mjukost.

– Vår försäljning ser nu ut att ta fart på riktigt, mycket tack vare att säljkåren nu är komplett och kan gå för full maskin, säger försäljningschef Anders Magnuson i ett pressmeddelande.

Mer läsning

Annons