Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

”Sandstranden är för sandig”

/
  • För mycket sand mellan tårna på sandstranden? Det tycker en del av de kunder som klagat hos resebolaget Thomas Cook.Foto: JIM TILLER / AP Photo

Brittiska resebolaget Thomas Cook vill liksom andra företag ha nöjda kunder. Men en del av klagomålen kan de rimligtvis inte hållas ansvariga för.

Vad är ditt värsta semesterminne?

Annons

Att det faktiskt finns fisk i havet, att maten i Indien är kryddstark och eventuella graviditeter hos resenärerna är några av de saker som listats som klagomål hos Thomas Cook och branschorganisationen ABTA de senaste åren.

Vad dessa resenärer hade förväntat sig av sina resor är svårt att veta men de gör nog bäst i att stanna hemma nästa gång...

Några citat från klagomålen:

”Vi köpte ett par Ray-Ban-solglasögon för fem euro av en gatuförsäljare – för att senare upptäcka att det var en piratkopia.”

”Ingen berättade för oss att havet var fullt av fisk. Barnen blev rädda.”

”Stranden var för sandig.”

”Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England, men det tog bara tre timmar för amerikanerna att ta sig hem.”

”Min fästman och jag hade bokat ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med dubbelsäng. Vi håller er nu ansvariga för att jag blev gravid. Det hade inte hänt om vi fått det rum vi bokat.”

”Det är för mycket spanska människor. Receptionisten talar spanska. Maten är spansk. För mycket utlänningar.”

”Vi tvingades köa utomhus utan luftkonditionering.”

”Det är er plikt som researrangör att upplysa oss om högljudda och stökiga resenärer innan vi reser med er.”

”Jag blev biten av en mygga - ingen sa att de bits.”

”På semestern till Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan varje restaurang serverade curry. Jag gillar inte alls kryddstark mat.”

Mer läsning

Annons