Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Resenär får rätt

En Japanresenär får rätt mot resebyrån.

Annons

Kvinnan skulle resa från Tokyo och hade köpt en biljett som mot avgift var ombokningsbar. Kvinnan bokade om och betalade ombokningsavgiften. Men när kvinnan skulle checka in fick hon inte någon biljett utan krävdes på betalning för en ny biljett. Kvinnan betalade och lämnade Japan, men vid kontakt med resebyrån har de inte varit beredda att betala för biljett nummer två. Kvinnan vände sig då till Allmänna reklamationsnämnden - ARN och yrkade att hon skulle få tillbaka de 9 175 kronor hon blev tvungen att spendera på en ny biljett.

Allmänna reklamationsnämnden anser att det är solklart att ansvaret för ombokningen är resebyråns och rekommenderar resebyrån att betala kvinnan 9 175 kronor.

Mer läsning

Annons