Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Prisad reklamfilm från Östersund

/

En tonårstjej på fest. Hon spyr på toaletten, hånglar med en kille och får vinflaskan från sin mamma.

Annons

Så ser reklamfilmen som Östersundsbaserade reklambyrån Syre har gjort och som precis utnämnts till Biopublikens val för sista kvartalet 2010.

Reklamfilmen riktar sig föräldrar och tonåringar och ingår i antilangningskampanjen Tänk om.

– Priset är ett kvitto på att budskapet har nått fram, säger projektledaren Thomas Boström i ett pressmeddelande.

Biopublikens val baseras på en tittarundersökning. Reklamfilmen är alltså den som gjort störst intryck på publiken under perioden.

Kampanjen Tänk om är ett samarbete mellan Statens folkhälsoinstitut, Systembolaget, Polisen och IOGT-NTO

Mer läsning

Annons