Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ännu inga pengar till resenärer

Johanna Karlström från Östersund har fortfarande inte fått tillbaka sina 9 000 kronor från flygbolaget Sterling. Som LT berättade i slutet av oktober tillhör hon en av tiotusentals flygresenärer som drabbades av flygbolagets konkurs i höst.

Annons

Det var efter att flygbolaget Sterling av misstag hade avbokat Johanna Karlström och hennes kompis flygbiljetter från Barcelona i början av september som hon tvingades köpa nya. Sammanlagt kostade det henne 9 000 kronor för att hon och kompisen skulle kunna ta sig hem igen.

Det var pengar som hon i nästan två månader kämpade för att få tillbaka. När Sterling gick i konkurs i slutet av oktober meddelade flygbolaget att köpta flygbiljetter inte skulle återbetalas och det innebär att inte heller Johanna Karlström har fått tillbaka sina pengar.

– Vi har inte hört någonting trots att jag har skickat in alla papper som jag skulle, säger hon.

Ett dygn innan Sterling gick i konkurs skickade Johanna Karlström in en anmälan om reklamation. Men hon tror inte att flygbolaget kommer att återbetala biljetten.

– De har ju sagt att de inte tänker betala ut några pengar, så det är nog tyvärr kört, säger hon.

Mer läsning

Annons