Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Funäsdalen som eget varumärke ska förstärkas

/

Ett nytt jobb börjar på måndag för Anna Iderot Bjelke.
Hon tar då över chefsjobbet vid Destination Funäsdalen efter Anders Blomquist, som haft jobbet i många år.

Annons

– Jag har en lång och trogen historia med Funäsdalen och jobbet ska bli otroligt spännande och utmanande, säger nya turistchefen.

Relationen till Funäsdalen började när Anna Iderot Bjelke skrev sitt examensarbete för destinationen och under flera år jobbade hon som reseledare för weekendresor.

– Jag brinner för området och att åka skidor är det bästa jag vet. Hela Funäsdalen genomsyras av det äkta och genuina när det gäller natur, miljö och värdskap, säger hon.

Hon ser många likheter mellan Stockholms skärgård och Funäsdalen. På båda ställena finns det små företag och aktörer som har en dröm om att bo kvar.

– Jag har jobbat mycket med destinationsövergripande varumärkesarbete och kommer att bidra med ett nytt synsätt. Samtidigt har jag en bred bakgrund inom marknadsföring och nyetableringar, säger nya turistchefen.

Hon vill fortsätta öka kännedomen om hela destinationen och jobba med frågan om hur man tar emot olika målgrupper.

Mer läsning

Annons