Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Jämtkraft är bekant med problemet

Baraspara lurade många människor med sin vilseledande marknadsföring, enligt Konsumentombudsmannen. Jämtkraft känner igen det som myndigheten beskriver.

Annons

Jennie Lindström i Brunflo var en av de kunder som lurades av Baraspara till att byta elbolag från Jämtkraft till ett annat. Enligt henne var Jämtkraft nedringt av personer som upplevt samma problem.

– Konsumentverket går till domstol gällande ett stort antal anmälningar mot Baraspara. Det vi kan säga att utifrån det som Konsumentombudsmannen lyfter fram känner vi igen det från kunder som har varit i kontakt med oss, säger Lena Persson, affärsområdeschef för elhandel på Jämtkraft.

Enligt Lena Persson har Jämtkraft gjort allt som företaget har kunnat för att hjälpa de kunder som har känt sig lurade av Baraspara.

– Det vi alltid hjälper kunderna med är information, vad vi kan göra för kunden och vad kunden i sådana fall kan behöva göra själv.

Jämtkraft önskar att de kunder som har blivit lurade att byta elleverantör hör av sig.

– Vi tycker alltid att det är ett problem när kunder hamnar i en situation som inte är önskvärd. Vi står väldigt mycket för att kunderna ska känna sig trygga med oss och förstå vad man har för avtal. Det gör både vi på Jämtkraft och resten av elbranschen. Naturligtvis är det inte bra när det uppkommer situationer när kunderna inte känner på det sättet, säger Lena Persson.