Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

”Jag har varit ärlig och uppriktig”

Prylhandlaren som hämtade Ulla Jerlings grejor tycker inte att han gjort något fel.

– Jag har varit ärlig och uppriktig, säger han.

Annons

När Ulla Jerling i somras ringde upp prylhandlaren berättade han för henne att han hade mycket att göra då sommaren är hans mest hektiska säsong. Han sa också att han egentligen inte hade tid att hämta de prylar hon ville bli av med.

– Men hon insisterade. Hon ville bli av med allting så fort som möjligt och sa att det inte var så bråttom med värderingen, berättar prylhandlaren för LT.

När han gick igenom grejorna var det mycket som var för slitet för att säljas. Och det sa han också till Ulla Jerling när han hämtade sakerna, enligt honom själv.

Enligt prylhandlaren har de saker som Ulla inte fått tillbaka sålts i den butik han driver.

• Men är det inte konstigt att du sålde sakerna innan du kommit överens med Ulla om ett pris?

– Jo. Det har väl blivit lite fel där. Jag hade mycket att göra, ställde ut lådorna i butiken och då började folk plocka i dem, säger han.

Att han lagt ut hennes prylar för internetförsäljning ett par dagar efter att hon krävt tillbaka sina saker förnekar han.

– Det är fel. Det var inte hennes grejor.

Prylhandlaren har erbjudit Ulla Jerling pengar, men hon har inte tagit mot ersättningen.

– Hon har värderat prylarna åt helvete för högt. Jag har satt priset till 3 000 kronor, säger han.

Prylhandlaren säger att han under sina 15 år i branschen inte varit med om något liknande.

– Jag har varit ärlig och uppriktig. Men om hon har värderat sakerna så där högt får väl ord stå mot ord, säger han.