Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Föreningsliv: PRO Berg

Annons

PRO Berg hade sin årliga sommaravslutning på "Stensmo" med kolbullar. Sedan blev det en tipspromenad i värmen och ett lotteri. Vi avslutade med kaffe och en kaka.

Vill också berätta lite om våra resor vi gjort under försommaren. Den 8 juni åkte vi till Orsa för att vara med och titta på tv-inspelningen av "Moreaus med mera" . När vi kom fram till Orsa Camping intogs en god middag på restaurangen på campingen.

Därefter blev det dags att intaga våra platser i tältet för tv-inspelningen. Vi fick se artister som bland annat Jan Malmsjö, Robert Gustavsson och förstås Calle Moreaus. Det var intressant att se hur en tv-inspelning går till. Efter en trevlig kväll begav vi oss hemåt igen.

Den 24 juni var det dags för den hemliga resan med stor uppslutning av förväntansfulla medlemmar. Bussen styrde mot Järpen, där vi svängde av mot Kall

Vi åkte längs Kallsjön, sedan blev det ett stopp för lunch på Kolåsens högfjällsstation, där en delikat lunch intogs samtidigt som vi hade en magnifik utsikt över Skäckerfjällen. Efter lunchen fortsatte vi över fjällen. Vi hann till och med en kort färd i Norge innan bussen styrde mot Duved, där vi gjorde ett besök på Åre glashytta. Där vi fick se när de blåste glas. Vi fortsatte turen genom Åre by och kom sedan fram till Åre Chokladfabrik där vi gjorde ett besök och handlade lite god choklad. Efter det stannade vi till vid Hållands folkhögskola, där vi fick eftermiddagsfika. Sedan fick vi en rundtur i Hållands gamla stavkyrka. Efter en stund styrde vi kosan hemåt igen efter en helt underbar resa genom vacker fjällmiljö.

Vi vill framföra vårt tack till Dagny Eriksson som har ordnat dessa resor till oss.