Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Expo Norr satsar på kändisprofiler

Det var en nöjd mässgeneral som summerade årets Expo Norr på premiärplatsen Östersundstravet
– Det känns skönt att vi har yta och uppskattningsvis hade vi runt tusen besökare fler i år jämfört med i fjol, Krister Lingbom.

Annons

Regnvädret till trots, besökarna verkade inte bry sig nämnvärt där de strosade runt bland de 130 utställarna på premiärplatsen Travet bland lyftkranar, traktorer, mattält och hoppborgar.

Vid ett hus som lyfts på plats från Lugnvik enbart för mässans skull, stod teveprofilen Martin Timell och pratade centraldammsugare och miljöfrågor.

– Använd kvalitetsfärg och ska ni måla om till ungarna ska ni inte låta dem sova där förrän det har gått fyra dygn, sa han bland annat.

Och Krister Lingbom var extra glad över Martin Timells närvaro.

– Han har kunskapen och han är folkkär. Han har en blandning av fackkunskaper och standup som publiken verkar uppskatta väldigt mycket. Han har dragit mycket folk.

Hus och bygg var något av årets tema och inför nästa år tänker man fortsätta på temakonceptet.

– Ja, nästa år kanske det blir träning, hälsa och sport, säger Krister Lingbom.

Vilken kändisprofil har ni tänkt bjuda in då?

– Utan att jag har pratat med honom, varför inte Paolo Roberto? Vi vill få in en workshopkänsla hit till mässan med starka affischnamn.

Att besökarna från framförallt grannlandet har blivit fler är inte en slump utan tvärtom en medveten satsning från arrangörens sida.

– VI har skickart ut mässbilagan till boende i Tröndelag och det har visat sig vara lyckat. Det är kul och norskar de är trivsamma och köpstarka.

Är det något som kan bli bättre?

– Om utomhusytorna ger oss möjligheter att växa ännu mer, så är tyvärr inomhusytorna rätt så begränsade. Det är en kostnadsfråga hur många tält vi kommer att ställa upp i framtiden.