Annons
Vidare till ltz.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Därför dras E14 om

Jag undrar också för vem och varför ska en förbifart byggas? Vi vet att E14/E45 genom Brunflo borde ha åtgärdats för länge sedan, den är i akut behov av upprustning, så varför drar man ut på det hela? Jo, det är för att Östersunds kommun inte vill lägga en enda krona själva till åtgärder i Brunflo! Och varför väljer man ett så dåligt alternativ som Trafikverket nu valt? Vi vet att Trafikverket trixat med siffror för att få upp olycksstatistiken genom Brunflo, varför?

Är också tveksam till uppgifter om trafikmängden, i och med att det många fordon har start och stopp i samhället. Vi vet att Trafikverket trixar med siffror för att få samhällsekonomiska olönsamma projekt att se lönsamma ut, Miljökonsekvenserna likaså, varför gör man det? Om man gör det medvetet eller omedvetet vet inte jag, men undersökningar visar att det är så! Vi vet att företag i Östersund (däribland entreprenadföretag) trycker på kommunstyrelsen för att få till stånd detta för Jämtland väldigt stora vägprojekt, är det för att man vill ha en ny fin 3 kilometer lång uppförsbacke för sina lastbilar? Eller kan det vara så att det är själva byggprojektet i sig som är det mest intressanta? Jag skulle vilja se en oberoende granskning av Trafikverket angående den här projekteringen! Även en granskning av Östersunds kommun, Länsstyrelsen och Region Jämtland för deras agerande i ärendet!

Undrande Brunflobo

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel