Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Bräcke vill stärka sitt varumärke

"Varumärket Bräcke behöver putsas upp rejält" står det i en motion som Yngve Hamberg (C) lämnat in.

Annons

I motionen står det att Bräcke kommuns varumärke behöver bli starkare. Detta för att få människor att vilja bo kvar och få folk att flytta in i kommunen. Ett starkt varumärke kan även bidra till bättre turism och vilja för företag att investera.

Tjänstemännen skriver bland annat i deras förslag att "våra bästa ambassadörer är våra medborgare och våra anställda och därför spelar attityder till sin kommun stor roll. Det som sägs vid köksbordet hemma, i klassrummet, på fikarasten och när vi möter våra medborgare kan många gånger forma oss mer än det som står i tidningen".

I motionen, som tas upp i kommunfullmäktige på torsdag den 24 oktober, föreslås att en beredning tillsätts med representanter från samtliga fullmäktigepartier. Denna beredning ska bland annat identifiera kommunens profil och arbeta fram en strategi för att stärka en önskvärd bild av Bräcke. Eftersom Bräcke kommun har många stora projekt under 2014 föreslås att beredningen startar sitt arbete tidigast den 1 januari 2015.