Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Bilfirma fick betala reskostnad

Annons

Allmänna reklamationsnämnden rekommenderar en bilfirma i Östersund kompensera en missnöjd kund.

En kvinna från Vilhelmina köpte en bil av bolaget och då fick hon uppgifter om att kamremmen skulle bytas efter att hon kört nästan 3000 mil. Men efter köpet fick hon vetskap om att remmen skulle ha bytts två år tidigare.

Försäljaren och kvinnan kom överens om att hon skulle lämna in bilen och att bytet skulle göras utan kostnad. Men kvinnan vill ha ersättning för kostnader för resan till Östersund. Försäljaren menade dock att det inte finns någon grund för resersättning eftersom kvinnan enligt köpeavtalet bodde endast sju kilometer från företaget.

Men allmänna reklamationsnämnden menar ändå att bolaget har skyldighet att ersätta kvinnan för reskostnaderna, på drygt 1700 kronor, då det är utrett att hon flyttat till Vilhelmina.

Mer läsning

Annons