Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Baraspara: "Expanderat snabbt"

Vår produkt är en ny förvaltningstjänst, och vi har växt mycket snabbt. Då kan det också gå fel eller uppstå missförstånd i enstaka fall. Men ingen behöver stanna som medlem, det är bara att lämna oss, det finns inga bindningstider.

Annons

Det säger Fredrik Carlqvist, vd i Baraspara i Sverige AB som startade för tre år sedan och nu har runt 170 000 medlemmar och som enbart under fjolåret ökade med 86 000 medlemmar.

– Vi är en medlemsorganisation som jobbar för att pressa priserna på elmarknaden. Vår expansion har skett väldigt snabbt, och då kan det någon gång ske ett missförstånd eller uppstå en otydlighet mellan kund och säljare, även om vi gör allt för att det inte ska uppstå. Vi har inga bindningstider och vill man inte vara medlem är det bara att kontakta oss och kliva av.

LT berättar i artikeln här intill om Bernt Lindqvists problem.

– Jag kan inte kommentera det enskilda fallet, då måste jag ha tillgång till det inspelade säljsamtalet. Men vi försöker ha en så tydlig kommunikation som möjligt med kunden. Men det är många begrepp som kan upplevas svåra att förstå.

– Men innan man byter elleverantör får den nye medlemmen alltid ett mail, sms eller brev med information. Är det då kort tid innan bindningstiden går ut med den gamla elleverantören kanske det kan uppstå en viss förvirring, säger Fredrik Carlqvist.

– Varken vi eller medlemmen som inte är nöjd är betjänt av att det blir strul.

Fredrik Carlqvist förklarar också att Baraspara haft ett extra medlemstryck i samband med årsskiftet.

– Vår kundtjänst är bemannad med 18 personer, men den har varit mycket hårt belastad just nu. Det här är lite av framgångens baksida, säger Fredrik Carlqvist, som förklarar att företaget följer distanshandelslagen.

Annons