Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Annonser har ett stort läsvärde

Lågkonjunktur, varsel och konkurs. Dessa för många destruktiva ord duggar tätt just nu. Vi konsumerar mindre och företagens varor blir liggande kvar i lagret. Företagen måste spara. De drar ner på marknadsföringen. Anställda måste lämna trygga jobb. Mindre pengar att handla för.

Annons

En för alla illavarslande och allvarlig spiral som vi kallar lågkonjunktur.

Det är tyvärr den verklighet vi matas med dygnet runt. Men mitt i all denna bedrövelse finns faktiskt både framtidstro och en vilja att se framåt hos länets företagare. Det visar inte minst den LT du just nu håller i handen.

Antalet annonser i din morgontidning är en av flera tillförlitliga barometrar över konjunkturläget. Bläddrar du i dagens tidning finns risken att du börjar tveka på din egen förmåga att analysera konjunkturläget. Det är länge sedan du läste en så annonsspäckad LT.

Vi på LT vill givetvis hjälpa till att få snurr på den lokala marknaden.

När vårt gamla annonsvarumärke ”Maximedia” skulle gå i graven under förra veckan och vi samtidigt ville lyfta fram det nya, ”ÖstersundsTidningar ”, passade våra annonssäljare på att ge länets företagare en präktig present.

De beslutade sig helt enkelt för att erbjuda totalt 190 helsidesannonser till reducerat pris. Först till kvarn gällde.

Hör och häpna.

Efter endast tre timmar var alla annonssidor slutsålda. Annonser till ett bruttovärde av 12,3 miljoner kronor!

Länets företagare anser att det är viktigt att synas för att sälja. ”Syns du inte så finns du inte”, brukar det heta.

En annons i LT når varje dag drygt 46.000 personer. Vilken företagare har egentligen råd att missa så många kundkontakter?

När du under de närmast följande veckorna slår upp LT så får du varje dag en påminnelse från länets näringsliv om att det mitt i allt snack om kris och elände, ändå finns ett grundmurat framtidshopp.

När vi ändå talar om sidor i tidningen finns det självklart också annat än annonser i en läsvärd tidning. Du som är observant har säkert sett att tv- och radiosidorna den senaste tiden fått ett annat utseende och utformning.

Innehållet i dessa sidor är det vi kallar servicematerial till er läsare. Därför är det också viktigt att vi lyssnar på era synpunkter vid utformningen.

Det har vi givetvis gjort.

Efter att ha samlat en hel rad synpunkter och önskemål från läsare har de nya sidornas innehåll byggts upp.

Det är väldigt svårt att tillmötesgå allas önskemål. Bland annat har vi i Sverige möjlighet att ta mot mer än 500 fria tv-kanaler.

Har du synpunkter på hur vi ska göra LT ännu bättre hoppas jag att ni fortsätter höra av er.

Mer läsning

Annons