Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Aftonbladet och SVT Play nästan lika

Annons

Aftonbladet TV har fler tittare per dygn jämfört med SVT Play. Det visar en ny rapport från mätföretaget Mediemätning i Skandinavien, MMS. Under det andra kvartalet 2013 var det 8 procent av befolkningen i åldern 16-99 år som tittade på Aftonbladet TV per dygn. SVT Play var dock inte långt efter med 7 procent.

Därefter följer TV 4 Play och Expressen TV med strax under 3 procent, skriver Dagens Media. Fortfarande är det dock Youtube som når flest med en daglig räckvidd på 24 procent bland 16-99-åringar, visar MMS-rapporten Trend & Tema 2013 kvartal 2 som publiceras i dagarna. (TT)