Strömsund

Välbesökt årsmöte i Strömsund

Detta är en läsartext.

Ivar Ringbert avtackade Harald Eriksson vid årsmötet. Foto: Wiveca Kjellgren

PRO Strömsund höll sitt årsmöte den 17 mars på Hökstigen 15. Årsmötet inleddes med att Melker Kjellgren läste några dikter av Nicke Sjödin. Även om många hört dem förut, är det alltid lika roligt med en repris.

Harald Eriksson höll parentation över medlemmar som inte längre finns ibland oss och läste en liten dikt om livets förgänglighet.

Jörgen Olofsson valdes till mötesordförande och Inger Gidlöf till sekreterare. Av verksamhetsberättelsen framgår bland annat att några trivselträffar har kunnat genomföras trots pandemin och dess restriktioner.

I augusti hölls ett surströmmingskalas och den 1 oktober var det musikunderhållning med Hans-Erik Jansson. Julbord med motionsdans bjöd föreningen in till i slutet av november. Några veckor senare erbjöds en stunds underhållning med en trio bestående av Arne Haglund, Lasse Wikström och Lars-Göran Wikström.

Två medlemsmöten kunde också genomföras under hösten. Vid det ena informerade Polismyndigheten om hur vi ska göra för att inte bli utsatta för olika former av bedrägerier via internet och dylikt. Vid det andra informerade Juristkompaniet om vad en framtidsfullmakt är och hur den fungerar. Det har även varit några dagar med friskvårdsaktiviteter. Studiecirklar och kurser har pågått som vanligt men i begränsad omfattning. Föreningen har under det gångna året fått 14 nya medlemmar, men samtidigt har föreningen minskat i antal totalt sett.

Vid årsmötet valdes Inga-Maj Persson till ny ordförande på ett år. Melker Kjellgren valdes till kassör på två år. John-Erik Viberg, Viola Håkansson och Carina Sikström har tackat ja till att ingå i styrelsen i ytterligare två år. Wiveca Kjellgren och Ivar Ringbert har ett år kvar av mandattiden. Till ersättare i styrelsen valdes Berith Olofsson och Aron Kjellgren. Jörgen Olofsson och Gerd Eriksson valdes till revisorer. Ann-Kristin Roos, Eivor Lindahl och Jan Liif har också tackat ja till att ingå i valberedningen nästa år.

Årsmötet avslutades med avtackning av vår ordförande Harald Eriksson som engagerat och helhjärtat arbetat för föreningen i nästan tio år. Övriga som avtackades var Kerstin Näsström, Marita Eriksson, Gun-Britt Bardosson och Ingrid Löfgren. Därefter serverade Margareta Ringbert, Carina Sikström och Viola Håkansson en hemlagad köttsoppa gjord av älgkalvkött samt kaffe med kaka.

Det var länge sedan det var så många personer samlade i vår lokal och det hördes tydligt att många gladdes åt att återigen få träffas, prata och skratta en stund.

Wiveca Kjellgren

Till toppen av sidan