Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Östersund

Läsartext
Nöjd medborgare diggar kundcenter

Detta är en läsartext.

Här ser vi en del av personalen: Agneta Nilsson, Elisabeth Försth, Unn Thofelt, Sandra Kopka, Sara Magnusson och Tilda Langland. Foto: Sture Björk

Annons

Vi har nu under åtta år, den 7 november, kunnat följa och få ta del av bästa tänkbara bemötande på alla de frågor som vi ställer när det gäller vår kommun. Genom de femton servicekompetenta damernas och fyra herrarnas kunnande har mina vardagskontakter med 063/14 30 00 blivit perfekta.

Efter svarssignalen möts vi av en tydlig och klar telefonröst och bara den rösten talar om, att nu kommer jag att få hjälp.

Annons

Annons

När jag sedan får möta alla dessa trevligt bemötande damer på trappan till Österängsskolan förstår jag varför mina kontakter är så bra.

Kundchefen Agneta Nilsson gör mycket bra sammanfattning av kommunens kundcenter:

– Vägen fram har så klart inte varit spikrak, men vi utvecklas hela tiden. Vårt kunduppdrag är att leverera medborgarnytta, det vill säga hög tillgänglighet, ett mycket bra bemötande och en hög kunskapsnivå, vilket gör att vi kan besvara många frågor direkt när medborgarna kontaktar oss. Jämfört när vi startade så har vi fler uppdrag nu. Vi registrerar alla ärenden som kommer in till kommunen och kan på så sätt flagga för områden där vi ser att medborgarna har många frågor eller synpunkter. Där jobbar vi för att få till förändringar – allt för att göra det enklare för medborgarna att få svar på sina frågor!

Stort tack till er alla på kundcenter och jag ser fram emot att få möta er i rådhusets nya lokaler hösten 2023.

Sture Björk

kommunmedborgare i Lit

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy