Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Östersund

Insändare
Insändare: Jag förstår mig inte på hälsocentralen Ripan

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

"Jag förstår mig inte på hälsocentralen Ripans organisation", skriver insändarskribenten.

Bild: Malin Moberg

Annons

Jag förstår mig inte på hälsocentralen Ripans organisation. För de första, så är det två månaders väntetid för att få ett läkarbesök. För det andra utlovades det när de började att man skulle få samma läkare varje gång och att det skulle bli den bästa hälsocentralen. Men de har verkligen lurat befolkningen.

Det är nya läkare varje gång, som inte går till botten och utreder de symtom man har. Nu har de delat in patienterna efter personnummer och sagt att man ska få ha samma läkare. Nästa gång man ringer säger de att de är ett team som består av flera läkare, så då får man den som är ledig.

Annons

Annons

Dessutom har de vid provtagning börjat säga att patienten begärt egen hälsokontroll fast man inte har gjort det. En hälsokontroll på Ripan kostar runt 2000 kronor. Har man blivit ordinerad provtagning av läkare och läkarbesök, så är det ju sjukvårdsbesöket och de 300 kronorna, man betalar, precis som på andra hälsocentraler.

Man ska inte lura patienter att de har bokat hälsokontroller, när de inte har gjort det.

En som har lämnat Ripan

Läs även: Ripans vd svarar på kritiken

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy