
"I Mittmedia har vi på kort tid fördubblat antalet digitala kunder - på sju månader har över 40 000 personer provat Pluspaketet. Det är tydligt att vi hittat en väg framåt som fungerar, men vi måste hela tiden jobba för att bli ännu starkare. Det blir vi nu genom att samarbeta och utbyta erfarenheter med andra koncerner i samma situation", säger Anna Joneby, privatmarknadschef, i ett pressmeddelande.
Annons
Annons
De koncerner Mittmedia ingått samarbetsavtal med är Hallpressen, Sörmlands Media och VK Media. Tillsammans kommer man att erbjuda cirka 40 sajter och appar, som bevakar stora delar av landets yta. Betalande kunder i alla fyra koncernerna får tillgång till plusmaterial på samtliga dessa sajter och appar. Redan idag har alla Mittmedias kunder tillgång till allt plusmaterial på samtliga sajter och appar inom koncernen.
"I en förlängning, och i takt med att samarbetet växer med fler lokala medieaktörer, skapar vi möjlighet till ett nätverk på jämlika villkor för alla. Då kan vi, lokala mediekoncerner, genom kompetens- och kunskapsutbyte skapa synergier och på så sätt löpande öka affärseffekten för betalat lokaljournalistiskt innehåll. På det sättet kan parterna också tillsammans stå starka för att värna innehåll, kunder, data och affär i relation till andra, större aktörer", säger Per Bowallius, VD i Mittmedia.
Arbetet med samarbetet är i full gång, och med start i juli får fler och fler kunder tillgång till allt material.
Pär Thorsén
019-15 52 75
par.thorsen@mittmedia.se