Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

Samtliga vinnande UF-företag och varför

+
Läs senare
/

De vinnande UF-företagen i samtliga kategorier och juryns motivering.

Bästa UF-företag – Bag tag UF, Wargentinsskolan, gör kontakttags till väskor.

Motivering: Årets UF-företag sticker sticker ut precis som produkten. Årets vinnare håller hårt i team-känslan och sätter kundeni fokus. Med en genomarbetad rapport och en snygg presentation och användbar produkt representerar företaget det UF står för- kreativitet, utveckling och entreprenörskap!

Bästa affärsplan – I care UF, Härjedalens gymnasium, erbjuder kostrådgivning, träningsservice med mera.

Motivering: Ett UF-företag som har insett att helheten är viktig. Produkten/tjänsten både ger och skapar socialt engagemang vilket blir viktigare i modernt företagande. Företaget har skapat en affärsidé baserad på eget intresse och stort engagemang och det ger en känsla av väldigt karismatiska och drivna entreprenörer. Man upplever även att företaget uppvisar god kännedom om marknaden. Genomtänkt upplägg och organisation, för att nå effektivitet med många deltagare. Tydlig affärsidé och målsättning.

Bästa hantverk – Tårt design UF, Härjedalens gymnasium, tillverkar tårtor och bakverk

Motivering: För ett hantverk av hög klass med en stor känsla för design och precision. Ett väl utfört arbete från grund och botten. Företaget har visat på stort mod samt ett brinnande intresse för hantverket. Här är en entreprenör som vågar vara egen!

Bästa innovation – Hide it UF, Wargentinsskolan, tillverkar badlakan med ficka

Motivering: Om du inte är på torra land, och ser en främmande hand, norpa dina pengar så visst vill du då denna få!?

Bästa logotyp – Bag tag UF, Wargentinsskolan, gör kontakttags till väskor

Motivering: Med ett tydligt namn och stilren design förmedlar logotypen företagets verksamhet på ett bra sätt! Att de dessutom visat logons användningsområde i en annons lyfter varumärket lite extra.

Bästa monter – Bag tag UF, Wargentinsskolan, gör kontakttags till väskor

Motivering: För en kul, tydlig kuliss och dekoration och för företagets representanter i genomtänkt mundering som lyckades fånga in tilltänkta kunder med en ledande fråga.

Bästa säljare – Safe step UF, Sandra Nässén, säljer strumpor med halkskydd

Motivering: Att vinnaren tycker att det är kul att sälja, går det inte att ta miste på. Genom sin avslappnade säljpresentation och entusiasm om sina produkter blev juryn helt "såld"!

Bästa tjänst – I care UF, Härjedalens gymnasium, erbjuder kostrådgivning, träningsservice med mera

Motivering: Med fingret på pulsen, på en alltid aktuell trend, har företaget med bred och djup kompetens lyckats möta kundens behov genom skräddarsydda lösningar. Ett tilltalande marknadsföringsmaterial sammankopplat med en känd profil har gett ett hälsosamt resultat.

Bästa vara – Nonatra UF, Wargentinsskolan, tillverkar lampor av papperssnöre

Motivering: En välgjord produkt med tilltalande design som väcker köplust hos en bred målgrupp. Finurliga tillverkningslösningar ger en affärsmässig kalkyl, till glädje för både säljare och köpare.

Bästa webbplats – Nonatra UF, Wargentinsskolan, tillverkar lampor av papperssnöre

Motivering: Med en enkel och lättläst hemsida som samtidigt är stilfull och intressant visar det vinnande företaget att devisen "less is more" går hem. Den tydliga profileringen och affärsidén avspeglar sig i hemsidan som på ett enkelt sätt erbjuder kunderna att handla direkt på webbplatsen. Genom att ha identifierat sin målgrupp och att kunna erbjuda dem en färdig prissatt produkt lyckas företaget hålla en röd tråd genom hela sitt koncept.

Miljöpriset – Sprätten UF, Hjalmar Strömerskolan, tillverkar häftklammerborttagare

Motivering: Produkten tillverkas helt av återvunnet material. I montern var miljöprofileringen tydlig och lätt att förstå. Det är en vidareutveckling av en befintlig produkt. Den kan underlätta återvinning av häftat papper och tidningar…

Annons
Annons
Annons