Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

Östersundsbostäder försvinner

+
Läs senare
/
  • Bengt Rådman vd, Sven Ringvall vice styrelseordförande, Katarina Rhensbo informationsansvarig, Tord Andnor styrelsordförande
  • Det var glada miner när Bengt Rådman, vd, och Tord Andnor, styrelseordförande avslöjade de nya ledorden som Östersundshem ska jobba efter.

Östersundsbostäder byter namn till Östersundshem.

Med namnbytet följer högflygande ambitioner om att bli en attraktivare hyresvärd för alla möjliga hyresgäster.

– Det är en resa som vi började för flera år sedan egentligen. Men nu känner vi att det var dags för en ny kostym, säger vd Bengt Rådman.

På onsdagen presenterade ledningen för Östersundsbostäder – styrelseordförande Tord Andnor, vice styrelseordförande Sven Ringvall och vd Bengt Rådman – det nya namnet Östersundshem och den nya lila logotypen i bolagets vanliga besökslokaler på Artillerigatan.

– När vi gjorde undersökningar bland våra kunder så har det visat sig att vi kanske har uppfattats som lite fyrkantiga. Det vill vi naturligtvis inte vara. Vi ska vara mer lyhörda och snabbfotade. Det finns också en hel del symbolik i att byta från den här trötta älgen som vi haft under många år till ett varmt inbjudande "Ö", säger Bengt Rådman.

– Våra kunder ska känna hemlängtan, säger Tord Andnor.

För att skapa denna längtan och trivsel så har Östersundshem satt upp en rad olika åtgärder. Bland annat ska bolaget vara aktivt i sociala medier som Twitter och Facebook. Men Bengt Rådman håller fast vid några traditionella "käpphästar" som han tror är viktiga för att det nygamla bostadsbolaget ska lyckas.

– Jag ska träffa kommunfullmäktige i morgon och då ska jag prata om kunden i centrum, underhållet av fastigheterna och nyproduktionen. Det är tre punkter som är otroligt viktiga, säger han.

Namnbytet och utvecklingen av det nya varumärket Östersundshem har gjorts av PR-byrån Krux.

Prislappen är 250 000 kronor. Varumärkesarbeten kan bli kostsamma historier. Ett uppmärksammat varumärkesbyte var Teliasoneras som förra året gick loss på 250 miljoner kronor.

Annons
Annons
Annons